неділя, 5 квітня 2015 р.

Як продуктивніше готувати домашнє завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на питання.
2. Став питання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згоден.
3.Точно і як можна докладніше записуй, що задано по кожному
предмету.
4. Навчися користуватися словниками і довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти та пояснення, правила, формули в довідниках.
5. Навчися за  допомогою комп’ютера знаходити потрібну інформацію, виробляти потрібні розрахунки за допомогою електронних таблиць і т.п.
6. Якщо те, що проходили на уроці, здалося тобі важким, повтори матеріал у той же день, навіть якщо наступний урок буде через кілька днів.
7. Приступаючи до виконання кожного завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
8.  У разі необхідності звертайся по допомогу до дорослих або до однокласників.
9. Приступаючи до виконання уроків, розкрій щоденник, подивися, чи всі завдання записані.
10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і прикинь, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
11. Прибери зі столу все зайве – те, що може відволікати. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, всі прибери і приготуй те, що потрібно для виконання наступного, і т.п.
12. Між уроками роби перерви.
13. Спочатку постарайся зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила, на які воно спрямоване.
15. При читанні параграфа підручника задавай собі питання: про що або про кого йдеться у цьому тексті, що про це йдеться.
16. Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвідносить нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом.
17. Якщо матеріал, який треба вивчити, дуже великий або важкий, розбий його на окремі частини і опрацьовуємо кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, оскільки це вимагає великої кількості часу. Готуйся до них заздалегідь, протягом декількох днів, розподіляючи навантаження рівномірно.
19. При підготовці усних уроків використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти і запам’ятати матеріал. До них необхідно звертатися і при відповідях на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
20. Спробуй використати при підготовці усних завдань метод «5 П», розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дозволяє зосередити увагу на найважливішому в тексті і сприяє кращому його запам’ятовуванню.
21. Складай план усної відповіді.
22. Перевіряй себе. У тебе все вийде!
Пам’ятай: ми найкраще запам’ятовуємо:
–      Те, чим постійно користуємося;
–      Те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
–      Те, що нам потрібно;
–      Те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
–      Те, що пов’язане з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).
Метод ключових слів
–     Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці.
–     Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми відразу згадуємо весь абзац.
–     Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.
–     Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.
–     До кожного ключового слова постав питання, яке дозволить зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і постарайся зрозуміти цей взаємозв’язок.
–      З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою питань.
–     Після з’єднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утворюється ланцюжок. Запиши цей ланцюжок і постарайся її вивчити.
–     Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.
Метод «5 П»
1 П – Переглянь текст (побіжно)
2 П – Придумай до нього питання
3 П – Відзнач олівцем найважливіші місця
4 П – Перекажи текст
5 П – Переглянь текст повторно

Немає коментарів:

Дописати коментар